måndag 18 maj 2015

Paprikapasta och väder



Paprika är grunden till dagens pastasås


Stek lök, vitlök i lite olja och lägg i den strimlade paprikan, stek på hög värme. 
Jag hade två stora paprikor, en gul och en röd.


Paprika är ju så hårdstekt, så för att spara tid och pengar (gas) så häller jag på några glas vatten när den stekt en stund, så får det koka sakta och mjukna och bli lite krämig.

När paprikan har mjuknat ska det fortfarande finnas vatten kvar i pannan eftersom vi ska köra samma procedur som igår. 
Koka pastan halvklar i vatten, slå av vattnet och låt pastan bli klar direkt i paprikasåsen. 

När pastan är klar ska all sås vara borta - uppsugen av pastan!
Det är då det blir så gott..... när pastan får i sig all smak!
Pudra med parmesan och njut!

Sen blir det en spansk Tortilla, en potatisomelett


Stek skivad rå potatis med lite lök i en stekpanna på låg värme, när potatisen är klar häll över omelettsmeten, pudra med riven parmesan! Låt omeletten stelna sakta på låg värme. 

Jag har även kycklinghamburgare men jag tror det blir för mycket! 
Dessutom var Anto inte så förtjust i dem sist!

En helt annan sak, man kan inte lite på Iphonens väderrapportering. 
Idag kl 15.23 kollade jag och jag måste säga att jag blev ganska förvånad när jag fick se nedan bild!!!


Jag satt ju på stranden och detta stämde inte med vad jag såg, med egna ögon! 

Visserligen var det kvavt idag och även inatt, så varmt att jag hade svårt att sova men ingen åska och blixtrar så långt ögonen når!

Sä här såg det ut på Capri kl 15.23.

Jag har precis gjort egen chokladsås av grädde, kakao och socker, ikväll vankas det bananasplit!!


Vad äter ni till middag? Vad har ni gjort hela dagen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA