måndag 18 maj 2015

Vandringsresor till Capri!



Favoritresor - resor för själen!


Under tiden som mitt extrabatteri till mobilen laddas upp vill jag tipsa om nåt som måste vara en helt fantastisk resa! 

Vandring och Yoga! På Capri! Kan det bli bättre?!

Som jag redan nämnt tidigare, är Capri för många semesterresenärer främst en lyxö - jetsetö där man som kändis i alla fall, bara vill visa upp sig och synas på piazzan, har man tur hamnar man i någon skvallerblaska!!

Många är ju linslöss, tvärtemot mig som absolut inte vill synas eller fotas!

Jag tycker det är lite synd för Capri är så mycket mer, det finns otroligt stora grönområden, orörd mark utan bilar, trafik och avgaser, superkuperad mark som lämpar sig bra för de som vill vandra och uppleva något på sin semesterresa. 

Godis för kropp men även för själen! Och för ögonen och munnen!
(Backar, kultur o intryck, utsikt och mat)

På Favoritresors bild ovan står det Sorrentohalvön men bilden är faktiskt tagen på Capri! Capri är outstanding!
Jag tog nästan exakt samma bild själv just igår på via Tragara, komiskt, här är min bild:
Ska berätta mer om Via Tragara en annan dag, en lång, vacker historia!


Utsikten mot det blå Medelhavet får man på köpet så att säga eftersom vi är omringade av havet, ön är ju inte så stor så man ser ju från ena sidan till den andra men den är hög vilket innebär att man ser långt, inte bara strandbrynet. En fördel! 
Det kallar jag utsikt!

Caprilirarna vandrar ju varje dag, för oss som bor här eller är här i längre perioder är det vardagsmat så att säga, vi vandrar dagarna i ända, överallt vandrar vi; till skola, jobb, affär, beachen vart vi än ska eftersom det är enda sättet att ta sig fram. ;-) 
Snacka om gratis vandring!! Det är väl därför de lever så länge här, godiset för kropp & själ gör under och här verkar de vara förskonade från bensår och sånt som annars är väldigt vanligt bland äldre hemma i Sverige. 

Min nya vän som jag träffade för några veckor sen, Anna, som bor på grannön Ischia, är guide här i området och samarbetar med ett jättetrevligt företag som heter Favoritresor. Var inne och tittade på deras sida, oj vad mycket trevligt! 

Vandring, yoga, sol, bad, kultur, fina vyer och outstanding mat, man kan få allt i en och samma resa, till t ex Capri! 
Var får man ett sånt paket om inte här?!
Kulturens, matens, solens vagga!



In och boka nu ni som är lite sugna på Capri!

Nu drar jag, bada bada bada, ha en toppendag, Ciao!!

2 kommentarer:

  1. Å, vad härligt, gå och bada!!! Här hemma är det KALLT! Inte ens 10 grader...

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej,
      hörde det...hemskt!! njuter så mycket jag bara kan!!!!

      Radera

KOMMENTERA