fredag 22 maj 2015

Ravioli Capresi, men först bada!!



Strålande sol idag, igår gick jag från badskor till vinterstövletter när himmelen drog ihop sig och det blev mulet och regn! Ruggigt!

I helgen skulle min svägerska från Neapel komma över till ön men det ska bli regn så jag tror hon ställer in, igen! Trist! Det är som om det är meningen att hon inte ska komma...

Det kostar ju en del att komma över till Capri, när man väl åker över vill man se Capri från den ljusa, soliga sidan eller hur? Blir inte riktigt samma sak när det regnar, allt blir annorlunda, alla färger med!

Så i helgen laddar jag för att stå i köket, tänkte göra typiska ravioli som är just härifrån Capri, Ravioli Capresi.


Jag har aldrig gjort dem själv förut, jag brukar köpa färdiga, det är en hel del pyssel ser jag i receptet men jag är jättesugen på att testa!

Här har jag hittat ett bra recept; http://www.capri.net/it/ricette

och bilden har jag lånat från Capri Pasta; http://www.capripasta.com/

Capri Pasta säljer färdiglagad mat (tavola calda) per hekto, sååå goda grejer, man vill bara ha allt när man kommer in där, typisk husmanskost från Capri och Neapeltrakten.

Om det blir till att stå i köket kanske jag gör en torta caprese med, mandeltårta från Capri!



Hörs!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA