fredag 15 maj 2015

Festa di San Costanzo!

Capri 14 maj 2015
Varje år den 14 maj firar Capri sitt skyddshelgon San Costanzo. De bär runt helgonet i procession genom byn och allt avslutas i kyrkan såklart.
Marknadsstånden precis intill havet!

Festen pågick nere i Marina Grande, i hamnen alltså. Just denna dag, den 14 maj, kommer marknaden från Neapel, annars finns det ingen marknad här på Capri så alla passar på att shoppa billigt! En enda dag om året!
Det säljs mackor med grillad salsiccia och en slags bladkål i, kan vara gott men jag gillar inte grovmalen korv så hoppade det. De få gånger jag äter salsiccia köper jag speciellt finmalen hos min kötthandlare.

Vi stötte på Aventino, man kan såhär i efterhand undra vad han och Anto håller på med och vad de säger;-) Prata med händerna? Ja!!
Förresten, söta Aventino är single men skulle gärna vilja träffa en svensk, söt tjej, nån som känner sig manad? Hör av er till mig så förmedlar jag kontakt!

Vi tyckte båda att det var skönt att komma upp till piazzan, detta känns som det riktiga Capri för oss! Hemma i hjärtat av Capri!
Klockstapeln och piazzan är också dekorerad till San Costanzos ära!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA