tisdag 19 maj 2015

Bad men blåst



VILKEN UNDERBAR DAG!!
Stranden vid Marina Grande 

Tog bussen ner till stranden efter att jag fixat lite hemma, är fortfarande helt blå på båda benen efter fallet för nån vecka sen. Ett tag hade jag så ont så jag inte kunde sova på natten, det är bättre nu men knät är ganska svullet och svampigt, måste nog kolla upp när jag kommer hem. 

Så fina färger
Det blåste ganska mycket idag så jag var inte jättesugen på att bada....och jag har knappt druckit något alls, när det är vindstilla och varmt häller jag i mig vatten. Vilken skillnad det är!

Min strand
Badet bakom bussen heter "Lo Smeraldo" och det är lätt att förstå varför!

Knäppte lite bilder från vägen på väg ner. 

Blå porten, dekoration med lila och gula plastblommor, femstjärninga hotellet J.K. Place Capri med utsikt över havet.

När jag kom upp till Capri centrum så det ut så här, moln ända inne i stan!

Tror Capri har världens finaste biljetter för lokaltrafiken!

Här fungerar det så att de som är skrivna på Capri betalar 1,10 och de har ett speciellt plastkort som de laddar upp biljetterna på. Alla vi andra köper lösa biljetter som kostar 1,80 euro. Biljetten gäller på en resa, ett färdmedel. Det är inte som hemma att biljetten gäller en timma eller så. Åker man bara två hållplatser och vill åka tillbaka efter fem minuter måste man ha ny biljett.  Likaså om man byter buss, från hamnen till Anacapri t ex finns inte alltid direktbuss utan man måste byta i Capri centrum och då behöver man ny biljett. Det blir ganska dyrt med tanke på att avstånden inte är stora, det handlar om några kilometer. Men visst är biljetterna fina? 



Vi hade några lite halvsura äpplen liggande så jag slängde ihop en äppelsockerkaka!
Den ville inte bli klar i mitten så jag var tvungen att hjälpa till, tyvärr gick den sönder men det gör inget! Lika god för det! 

Pratade med Pia på Whatsapp, kanske hinner vi ses imorgon, eller kanske i helgen, det går i ett för oss båda!

Imorgon måste jag springa ner till Benetton och byta storlek på några t-shirts som jag köpt till min son.

Har redan lagt undan de jag behöver, var förbi där efter stranden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA