tisdag 26 maj 2015

Parco Augusto!!




Man möts av dessa vackra blommor när man kommer in i parken!


Jag älskar kaskadpelargoner som de kallas hemma


Det kostar en euro att gå in - billigt!

De som är skrivna på ön har gratis inträde året runt, gäller även mig nu när jag är halvcaprese ;-)


Mr Krupp har skapat och sedan även skänkt parken till kommunen Capri




Via Krupp - zic zac stigen ner till havet som Mr Krupp lät bygga


Via Krupp är tyvärr stängd sen nåt år, rasrisk!!
Inte att vägen ska rasa alltså men kanske att någon liten sten från bergväggen ska ramla ner på vägen! Mycket amerikaner här, kan bli dyrt!




Tänk om parkbänkarna kunde se ut så här hemma!



Hur mycket är klockan? ;-)




Vackra Afrodite - Kärleksgudinnan



Och..


Statyerna som gestaltar de fyra årstiderna - le quattro stagioni






Parken är perfekt skött - exemplariskt! 
Inget lämnas åt slumpen, en fröjd för ögat!

Certosa di San Giacomo - klostret som jag skrev om i ett tidigare inlägg! 


Ord är överflödiga!


Visst är det vackert!



Lite blomster vid utgången!


Nu ska jag gå och äta middag, tänkte göra bananpannkaka ikväll!

Ciaoo!!


2 kommentarer:

  1. Du den där gången ner till havet från parken måste vara en riktig mastodontpromenad! Och vilka stup ni har! Capresarna måste ha superbra kondition!
    Angående Afrodite - jag tror hon var lite rundare...åtminstone är de grekiska statyerna på henne det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis Anita!! här går o går de, upp o ner för alla backar, de har väldens kondis. ja det är värsta stupen här. ön är hög.

      förr i tiden ansågs det väl vackert att vara lite rund,.... hade passat mig bättre att leva då!! ;-)

      Radera

KOMMENTERA