tisdag 26 maj 2015

La Palette & friends


Äntligen blev det av!


Riccardo & Anto, Stefy, Miky, Laudie & jag fick en helt amazing upplevelse på restaurangen Le Palette!!

Skulle lätt kunna bo såhär!


En stor skärbräda med antipasto misto som vi delade på, till att börja med....


..sen tog vi en risotto som var MAGISK, rågat med färska, delikata skaldjur!

Ett supergott iskallt vitt vin, en Pinot Bianco från Veneto, slank ned med!

Några tog dessert men vid det här laget var det stopp för mig! Smakade en sked av Antos Tiramisu, bara för att.

Huset bjöd på en sängfösare i form av Limoncello, tur vi bor grannar med plejset, vi hade krypavstånd hem!

Sammantaget en supertrevlig kväll, så roligt med våra nya vänner Laudie och Riccardo från Como som vi lärt känna tack vare Facebook i en grupp för svenskar som bor i Italien! De har hus här på Capri så vi kommer nog att ses snart igen! 


Helt enkelt en fantastisk kväll med middag & friends!


Det var skönt att komma hem till sängen sen vill jag lova!!


Tjejerna har begett sig upp till Anacapri på nya äventyr, de vill upp på högsta toppen, Monte Solaro dit man åker sittlift. 

Sen vill de även gå till La Migliera, så de har att göra ett tag... ;-)

Nu ska jag fixa lite här hemma, tjejerna har sovit i vårt sovrum så nu ska jag flytta lakan och städa undan lite. Sen ut på stan!


Ciao!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA