torsdag 28 maj 2015

Fönstershopping och sånt



Coca-Cola klänning?


 Med streckkod och allt!


Eller varför inte ett skärp som top?!



Balla ljusstakar!



Butiken med de snyggaste linnekläderna, bästa softa musiken och finaste blommorna utanför!


100% Capri heter butiken och finns på några utvalda platser i världen, bland annat i Dubai där vår granntjej jobbat i vinter när Capri är stängt!


Glitter-Birkenstock!



Här på Capri är de så larviga, de bär gärna inte runt på vanliga plastkassar utan de ska vara märkeskassar!

Detta gäller även målaren ;-)


Tycker det ser ut som om han har lite för många målarburkar i kassen, överfullt!

Anto skulle till exempel aldrig bära en vanlig cheap matkasse över piazzan en söndagsförmiddag, det där har vi diskuterat massa gånger. Om jag vill handla på en söndag så får jag bära kassen själv, i alla fall över torget, piazzan!
Sen kan han ta över. 

Piazzan är ju lite som en utställningsplats där alla går och visar upp sig och sina kläder, speciellt på söndagsförmiddagen, det är där alla samlas, innan de går hem och äter pasta al forno!

Och aldrig en matkasse med toapapper i över piazzan, oavsett dag och tid! Det är tabu!

De är så fina i kanten här! Otroligt. Vem bryr sig?!

Jag har inga som helst problem att bära vadsomhelst varsomhelst! Men inte Caprilirarna inte, alla går och släpar på märkeskassar i olika storlekar och format! 

Till och med lunchlådan måste absolut bäras i en fin kasse, gärna Hogan eller liknande. Duger inte med annat.


T-shirtarna som jag köpt till min son. 


Överraskning, hoppas han gillar dom! 

Han väntar däremot på lite mat som han beställt att jag ska ta med mig hem, bland annat vill han ha rökt scarmorzaost som han älskar.
Han och hans pappa steker den i stekpannan!
Smält ost alltså.

Nej, nu MÅSTE jag gå, hörs sen!!

Ciao!



4 kommentarer:

  1. Haha, lite snobbigt folk..? ;) Känner inte alls igen detta i min italienska pojkvän, fast han är ju inte från Capri heller, så kan ju bero på det.. ;) Nog för att han är ganska noga med sitt utseende, hår etc, men inte går han omkring i massa märkeskläder (vilket igen kan ha att göra med att han inte har råd med märkeskläder, hehe :D). Och inte har han nåt emot butikens matkassar, inte ens toapapper är någon tabu. Tror skillnaderna kan vara ganska enorma i olika delar av Italien :)

    SvaraRadera
  2. Ja, snobbigt värre... superlarvigt tycker jag! Det är så mkt yta där nere, väldigt mkt på Capri, även för vanliga människor som Anto som är en helt vanlig snobbe som jobbe ;-) Beror säkert väldigt mkt från person till person med, inte så mkt på vilken del man är i Italien. Jag är väl en av de få som går i badklänning/strandkläder på Capri...jag beter mig som jag är på en badort. Caprilirarna går klädda i vanliga kläder även när de går till stranden, typ snygga vardagskläder,... ser man nån på stan kan man inte se att de varit på stranden. Många har Longchamp som badväska, inte jag dock!! Inte råd!

    SvaraRadera
  3. Haha skrattade så mycket åt ditt inlägg, herregud känner igen det så mycket... här i Sorrento är det exakt likadant, min pojkvän jobbar som pizzabagare och kan absolut inte ta hans arbetskläder i en plastpåse från något supermercato, det måste vara en finare grövre märkespåse gärna med tyghandtag... hahah plus skäms han ihjäl då jag har köpt toapapper från affären och gått hem med genom stan.. herregud!

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det heltöntigt??!! Barnsligt! Det där märkeskassarna är värda guld här, alla går runt o släpar på dom, även om dom kanske har sopor i dem... det måste vara chict! Chica sopor!

    SvaraRadera

KOMMENTERA