lördag 30 maj 2015

PIZZAKVÄLL!


Öga..   öga..   näsa..   mun....   ;-) 

En riktig italiensk, napoletansk pizza!

Napoli är ju pizzans hemstad och pizzan Margherita är originalet, enkelt och gott! Jag tog därför en Margherita och Anto en Margherita med svamp, 11 eur takeaway får båda.

Vi hämtade pizzorna på en restaurang som heter Le Grottelle och ligger väldigt nära oss, en promenad på drygt en minut. 

Skymning på väg ner till Grottelle!


Mysig restaurang med havsutsikt!


Fastän den ligger lite off är det alltid mycket folk, speciellt på helgerna såklart. Vi är glada när säsongen drar igång lite på riktigt för det är först då de tänder vedugnen. Under lågsäsong eller mitt i veckan - ingen pizza! Så det gäller att passa på!


I princip fullsatt, många åt pastarätter med skaldjur och fisk, kände det på doften...;-)

Myspys stämning!


Grottelle ligger en bit från city, ute på ena kanten av ön och det är mest uppför hit vilket kan bli kämpigt om man dessutom har high heels och stilettklackar..man måste vara tipp topp ju... så två tjejer kom med carrello, en sån liten elbil. De spänner helt enkelt fast en stol därbak så sitter man där och hoppas att stolen inte lossnar..kostar runt 20 euro att få skjuts.


Vilken måne! Nu är den på g.


Le Grottelle från andra sidan sett. Mysigt stenhus, enkelt men ändå chickt! Priserna är som de är här på Capri och jag är ju inte här på bara en veckas semester så jag kan inte kosta på mig att sitta på restaurang på kvällarna, jag jobbar ju bara några månader då och då så därför tog vi takeaway. Vi är lika glada för det. För mig är det lyx att bara vara ledig så mycket som jag är och att dessutom vara det på Capri! Inte alla förunnat. Man kan inte få allt, man måste prioritera! Dessutom ska Anto upp 5.30 imorgon bitti fastän det är söndag, han har ett extrajobb, montera ljud och ljus på JK hotellet där det stundar bröllopsfest! Så vi måste i säng i tid, inte sitta ute på restaurang!


Pizzabagaren Gregorio in action!


En ugn + lite ved, en riktig vedugn!


Fina kartonger


Vi hade tänkt äta Friarielli, en kålbladgrönsak som kokas och sen stekt med olja och vitlök, men vi får helt enkelt ta de imorgon! Inte hela världen.


Nu hoppar vi i säng, hörs morgen, jag ska packa direkt imorgon bitti, imorgon är ju sista dagen på Capri för ett tag.

Det kan bli ett sista dopp imorgon, vi får se, väderprognosen visar ett litet moln mitt på dan!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA