torsdag 28 maj 2015

Vår favvomiddag en onsdag på Capri!



Man tar en flaska iskallt gott vitt vin!


Vi är förtjusta i detta italienska vin!

Sen gör man en magisk pasta med massa olika skaldjur!


Svårare behöver det inte vara!!

Jag gör skaldjurspasta väldigt sällan hemma i Sverige, dels är smakerna lite olika och här får man en riklig, god och salt sås utav musslorna när man lagar dem. 

Hemma kommer det jättelite vätska ur dom och dessutom smakar det nästan ingenting! Blir lite torra tycker jag.

Sen är det ett annat pris med, här i Italien är detta en vanlig vardagsmiddag, hemma är det en lyxmiddag!

Ett kilo blåmusslor till exempel kostar 20 kr här, billigt! 

Idag tänkte jag gå och bada, det är ju några dagar sen nu, faktiskt nästan en hel vecka sen tror jag!

 Unbelievable!!

Detta på grund av flera orsaker; jag har haft besök och sysslat med andra saker, jag har haft ont i ben/fot och inte velat överdriva med promenader, sen har det varit lite halvdant väder den senaste vecka! Men nu så!

Måste passa på nu de sista dagarna innan hemresan!

Nu håller jag på att steka zucchini till middagen ikväll och kokar potatis som ska bli en omelett!

Hörs!!



2 kommentarer:

  1. Äsch, ska du åka till Sverige? Då kommer jag att sakna den italienska maten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anita, ja jag måste hem nu en vända på några månader,familj, jobb och lite annat men hoppas komma tillbaka i höst!

      Radera

KOMMENTERA